چگونه می توان از تجزیه و تحلیل احساسات برای بازار سهام استفاده کرد؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

آیا می توانید پیش بینی کنید که چگونه بازار سهام نسبت به اخبار خاص ، پست ها و مکالمات آنلاین واکنش نشان می دهد؟دانستن اینکه چگونه بازار مالی رفتار خواهد کرد می تواند یک مزیت رقابتی به شما بدهد و به جلوگیری از ضرر کمک کند. یک متحد غیر منتظره در پیش بینی تغییرات در قیمت سهام رسانه های اجتماعی است. اخبار آنلاین به سرعت سفر می کند و بورس سهام را حتی بیشتر در معرض تغییرات سریع قرار می دهد.

sentiment analysis stock market

اگر به دنبال نمونه ای شدید از چگونگی تأثیر رسانه های اجتماعی در بورس سهام هستید ، به توییت کایلی جنرز در مورد Snapchat نگاهی بیندازید.

اندکی پس از ارسال پیام به صورت آنلاین ، قیمت اسنپ ، شرکت والدین اسنپ چت ، 8. 5 درصد کاهش یافت.

ax example of a tweet with negative sentiment that had a negative effect on stock market

برخی از سرمایه گذاران توانستند از آشفتگی رسانه های اجتماعی ، به سبک کوتاه بزرگ بهره مند شوند و 163 میلیون دلار درآمد کسب کردند.

تمام این فازی ها بر اساس یک توییت با احساسات منفی ساخته شده است. رسانه های اجتماعی قدرت تأثیرگذاری بر قیمت سهام را دارند.

تصویربرداری از آنچه می توانست انجام شود ، اگر در مورد لحظات توییت پس از ارسال آنلاین می دانستید.

شما می توانید از بسیاری جهات از دانش بهره مند شوید - یا قبل از این که همه به طرفداران برخورد کنند یا سهام را با قیمت تخفیف خریداری کنید ، سهام را بفروشید.

این قدرت تحلیل احساسات سهام است.

این مثال با فرضیه بازار کارآمد سازگار است. طبق فرضیه:

قیمت بازار سهام تا حد زیادی توسط اطلاعات جدید هدایت می شود و از یک الگوی پیاده روی تصادفی پیروی می کند.

تجزیه و تحلیل احساسات علاوه بر کامل برای کلیه پارامترهای فنی است که برای ارزیابی عملکرد بازار سهام استفاده می کنید.

احساسات بازار در نوسانات قیمت کوتاه مدت تأثیر دارد. نوسانات بخشی از تجارت در بازارهای مختلف است. خوشبختانه ، امروزه ، ابزارهای زیادی وجود دارد که داده های مورد نیاز شما را جمع آوری می کند.

بیایید تجزیه و تحلیل احساسات را برای بورس سهام کاهش دهیم.

این چیزی است که امروز پیش روی ماست:

احساسات بازار چیست؟

ظهور سکوها رسانه های اجتماعی به بسیاری از افراد فرصت دادند تا نظرات خود را بیان کنند. همه می توانند در مورد موضوعی که احساس راحتی می کنند ، بحث کنند ، مهم نیست که آنها متخصص در این زمینه باشند یا نه.

توسعه تلفن های هوشمند ، شبکه های تلفن همراه و WiFi به طور گسترده در دسترس ، گسترش محتوا را آسان کرده است.

امروز ، اطلاعات (همچنین اخبار و شایعات جعلی) می توانند با سرعت نور سفر کنند و توجه سرمایه گذاران در سراسر جهان را به خود جلب کنند.

میزان اطلاعات و سرعتی که اطلاعات آنلاین در آن پخش می شود ، می تواند تأثیر مثبت و منفی بر تغییرات قیمت سهام داشته باشد.

از جمله احساسات بازار در تجزیه و تحلیل سبد سهام به شما کمک می کند تا به نفع خود شانس بازی کنید. استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات به شما در موفقیت در بازار کمک می کند.

چگونه می توان احساسات را برای بورس سهام نظارت کرد؟

سریعترین راه برای نظارت بر تجزیه و تحلیل احساسات استفاده از یک ابزار نظارت بر رسانه است. ابزارهای نظارت بر رسانه ها بهترین فرصت را به شما می دهند تا به موقع ذکرهای درست را مشخص کنید. آنها ابزاری ضروری برای سرمایه گذاران و بازرگانان هستند.

طبق گفته بافر ، Brand24 ، یکی از قوی ترین ابزارهای نظارت بر رسانه را توصیه می کنم.

BRAND24 کلیه ذکرهای موجود در دسترس را که شامل کلمات کلیدی از پیش تعریف شده شما است ، جمع آوری می کند.

چگونه می توان از تجزیه و تحلیل احساسات برای بازار سهام در عمل استفاده کرد؟

با ایجاد یک پروژه شروع کنید.

جادوگر ایجاد پروژه از سه مرحله تشکیل شده است. به نظر می رسد بسیار زیاد است ، اما همه این است که اطمینان حاصل کنید که دقیق ترین و مرتبط ترین نتایج را بدست آورید.

در مرحله اول ، کلمات کلیدی مورد نظر برای ردیابی را انتخاب کنید.

می توانید هر کلمه کلیدی مورد نظر خود را ردیابی کنید.

در مورد کلمات کلیدی که به طور مرتب در همان زمینه بحث و گفتگو استفاده می شوند فکر کنید که شرکت هایی که به آنها علاقه مند هستید. این می تواند نام این برند باشد ، هشتگ مورد استفاده برخی از مفسران در رسانه های اجتماعی یا هر کلمه دیگری که به شما در جمع آوری ذکرهای مورد نیاز شما کمک می کندواد

در آخرین مراحل ، می توانید زبانی را که می خواهید نظارت کنید و برخی از منابع اضافی ، به عنوان مثال ، TripAdvisor را مشخص کنید. می توانید از آن پرش کنید ، زیرا می خواهید روی تجزیه و تحلیل احساسات تمرکز کنید.

بیایید ببینیم که چگونه نظارت بر رسانه و تجزیه و تحلیل احساسات در عمل کار می کنند.

من یک پروژه را در مورد درآمد اساسی جهانی راه اندازی کردم. BRAND24 کلیه ذکرهای موجود در دسترس را که شامل کلمات کلیدی من است ، جمع آوری می کند. این ابزار نتایج را نیز تجزیه و تحلیل می کند.

به همین دلیل می دانم که این ذکر که در توییتر منتشر شده است منفی است.

a print screen from Brand24 dashboard showing a tweet with negative sentiment

Brand24 همچنین اخبار مربوط به سایت های رسانه ای ، به عنوان مثال این مورد را از Fortune. com جمع آوری می کند:

a print screen from Brand24, a media monitoring tool showing business news with negative sentiment

اما به راحتی می توانید ذکرهای مثبت را نیز مشاهده کنید:

برای مشاهده ذکرهایی که می خواهید با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنید ، می توانید از طیف گسترده ای از فیلتر استفاده کنید. شما می توانید ذکرها را با احساسات ، نویسنده ، نفوذ ، تاریخ و موارد دیگر فیلتر کنید!

دریافت نتایج تجزیه و تحلیل احساسات شما

وقتی صحبت از بورس سهام می شود ، زمان از ذات است. شما باید بلافاصله در مورد نظرات جدید و احساسات آنها بدانید.

برای انجام این کار به یک سیستم اعلان قوی نیاز دارید.

Brand24 سه نوع اعلان را ارائه می دهد:

  1. اعلان های شلاگر یک حساب Slack دارید، به شدت توصیه می کنم پروژه خود را به یکی از کانال های خود متصل کنید. هر بار که نامی جدید در داشبورد شما می آید، اعلانی دریافت خواهید کرد. می‌توانید فیلترها را تنظیم کنید و فقط نام‌های منفی یا همه آنها را دریافت کنید.
  2. اعلان درون برنامه ایBrand24 یک برنامه را برای iOS و Android ارائه می دهد. شما می توانید به سرعت به پروژه های خود دسترسی داشته باشید و داده های مورد نیاز خود را بررسی کنید.
  3. اعلان های ایمیلهر بار که افزایش ناگهانی تعداد اشاره‌ها در مورد یکی از پروژه‌های شما وجود داشته باشد، ایمیلی دریافت خواهید کرد. شاخص های احساسات در پیام گنجانده شده است.

وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل احساسات برای بازار سهام می شود، من معتقدم که اعلان Slack مطمئن ترین گزینه است و به دنبال آن اعلان های درون برنامه ای قرار دارند.

print screen showing a mention with negative sentiment as a slack notification

تحلیل احساسات چگونه کار می کند؟

بیایید نگاهی به نحوه عملکرد تحلیل احساسات بیندازیم.

به هر حال، الگوریتم یکی از عوامل در فرآیند تصمیم گیری شما خواهد بود. این مهم است که بدانیم چگونه کار می کند و تجزیه و تحلیل احساسات چقدر قابل اعتماد است.

رویکرد قدیمی به تحلیل احساسات

تجزیه و تحلیل احساسات قبلاً یک راه حل دودویی بود - ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات کلمات خاص و احساسات مثبت و منفی را شناسایی می کردند.

این نوع از شاخص‌های احساسات دارای اشکالات زیادی بودند و همیشه احساسات درست را به ذکرهای درست اختصاص نمی‌دادند. ممکن است اتفاق بیفتد که یک پست آنلاین با احساسات مثبت به عنوان یک پست منفی شناخته شود.

یکی دیگر از نقاط ضعف راه حل باینری محدودیت های زبانی است. این الگوریتم زبان ها را یکی یکی رمزگشایی می کند و ارزیابی نتایج بر اساس خانواده زبان ها و شباهت های بین آنها را غیرممکن می کند.

تغییرات اخیر در الگوریتم های تحلیل احساسات

همانطور که می بینید، تجزیه و تحلیل احساسات، اگرچه بسیار مفید بود، دارای اشکالات جدی بود.

اخیراً همه چیز تغییر کرده است.

الگوریتم‌های تحلیل احساسات پیچیده‌تر و قابل اعتمادتر شدند.

من می توانم به شما نشان دهم که چگونه تحلیل احساسات بر اساس Brand24، یک ابزار نظارت بر رسانه، کار می کند.

این ابزار یک الگوریتم تجزیه و تحلیل احساسات پیشرفته را با قیمت مناسب ارائه می دهد.

الگوریتم مبتنی بر راه حل یادگیری عمیق است. هوش مصنوعی مشابه مغز انسان عمل می کند - الگوریتم احساسات احساسات مشابهی را به کلمات با معنای مشابه اختصاص می دهد.

علاوه بر این، این ابزار احساسات را بر اساس خانواده زبان ها تجزیه و تحلیل می کند. این نه تنها الگوریتم را دقیق تر می کند، بلکه به ابزار اجازه می دهد احساسات زبان های مختلف را تجزیه و تحلیل کند.

تجزیه و تحلیل احساسات برای بیش از 100 زبان در دسترس است.

تجزیه و تحلیل احساسات هر دو برای ذکر سایت های خبری ، انجمن ها ، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی ، به عنوان مثال ، فیس بوک ، توییتر یا اینستاگرام کار می کند.

بستر انتخاب رسانه های اجتماعی برای روزنامه نگاران مالی توییتر است. این امر آن را برای نظارت بر رسانه ها و تجزیه و تحلیل احساسات برای بازار سهام مناسب می کند.

توییت در مورد اخبار مالی کوتاه ، دقیق و منطقی است. بنابراین ، با استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات در توییتر یک تکه کیک.

آیا احساسات بازار می تواند به پیش بینی تغییرات در قیمت سهام کمک کند؟

آیا برای درست بودن خیلی خوب به نظر می رسد؟

در چرخه خبری مداوم ، تمایز بین اطلاعات خوب تحقیق شده و یک مطالب تأیید نشده دشوار است.

ممکن است در مورد استفاده از احساسات بازار برای پیش بینی تغییرات در قیمت سهام سؤالاتی داشته باشید.

تجزیه و تحلیل احساسات و بورس سهام یک مشکل تحقیق شده است.

شهود ما به ما می گوید که قیمت و احساسات حداقل در ارتباط هستند. آنچه ما نمی دانستیم این است که کدام عامل تأثیر اصلی در بورس سهام دارد.

آیا احساسات منفی بر قیمت سهام تأثیر می گذارد؟یا آیا این راه دیگر است - قیمت سهام افزایش یافته و به این ترتیب احساسات مثبت ایجاد می کند؟این نه تنها بخشی از تجزیه و تحلیل فنی است ، بلکه بخشی از اطلاعات برای سرمایه گذاران و بازرگانان حیاتی است.

استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات برای پیش بینی بازده بازار سهام توسط محققان بسیاری از دانشگاه ها ، از جمله دانشگاه استنفورد و دانشگاه لندن ، به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

هر مطالعه همبستگی بین تجزیه و تحلیل احساسات و تغییر در بورس سهام را تأیید کرد.

اگر چیزی برای این تئوری وجود دارد ، چرا از آن به نفع شما استفاده نمی کنید؟

بیایید ببینیم چگونه می توان احساسات را به سرعت و کارآمد تجزیه و تحلیل کرد.

آیا تجزیه و تحلیل احساسات می تواند ارزش قابل توجهی را برای برنامه بازار سهام شما به ارمغان بیاورد؟

همه چیز به پول می رسد. آیا سرمایه گذاری در یک ابزار تجزیه و تحلیل احساسات ارزش پول و وقت شما را دارد؟آیا معامله گران حرفه ای می توانند از تجزیه و تحلیل بهره مند شوند؟آیا این تأثیر مثبتی بر شرکت های آنها خواهد داشت؟

نوسانات بخشی از تجارت است. هر قطعه داده می تواند تأثیر مثبت یا منفی بر قیمت سهام داشته باشد. هدف این است که شاخص های تغییر زودرس را مشخص کنیم و بتوانیم به بازار واکنش نشان دهیم.

به دلیل چرخه خبری 24 ساعته ، ما دائماً با اطلاعات و داده ها بمباران می شویم. در بعضی از مواقع ، ماندن در بالای کارها تقریباً غیرممکن است و اخبار مهم را از مطالب کمتری متمایز می کند.

ابزار نظارت بر رسانه می تواند به شما در به روز ماندن کمک کند. بر اساس فیلترهایی که تنظیم کرده اید ، اخبار مورد علاقه خود را دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این ، دنیای رسانه های اجتماعی غیرقابل پیش بینی است. حتی ناخوشایندترین اطلاعات می تواند برفی را به یک بحران تمام عیار تبدیل کند.

تجزیه و تحلیل احساسات و نظارت بر رسانه به شما کمک می کند تا این نوع ذکر ها را از قبل مشاهده کنید. شما می توانید از اخبار مثبت بهره مند شوید و خود را از اثرات منفی محافظت کنید.

آیا می خواهید قدرت نظارت بر رسانه ها را در عمل مشاهده کنید؟همکار من ، پیوتر ، یک مطالعه موردی کوتاه را برای سرمایه گذاران تهیه کرد.

شروع با سرمایه گذاری Brand24

من ماجراجویی سرمایه گذاری خود را از حدود یک ماه پیش شروع کردم و داشتن یک حساب کاربری مکس مکس در Brand24 بسیار مفید بوده است. به عنوان یک تازه کار با روندها و فرصت ها باعث چرخش سرم شد ، بنابراین من یک تاکتیک متفاوت را انتخاب کردم.

من چند شرکت را انتخاب کردم که به نظر می رسد پتانسیل خوبی دارند یا بر اساس خط تجاری آنها یا سطح پیش از کار خود که ممکن است پس از کنترل همه گیر ، بازیابی شوند. سپس پروژه های ساده را با استفاده از ابزار گوش دادن اجتماعی خود تنظیم کردم.

در اینجا یک نمونه برای یک شرکت کروز ، Carnival Corp (CCL) وجود دارد.

این به من اجازه می دهد تا تمام داده های مربوط به آن شرکت ها را جمع آوری کرده و با اطلاعات مربوطه در ارتباط باشم. بر این اساس ، من می توانم رفتارهای بازار را با دقت بیشتری در مقابل دسترسی به کانال های "سنتی" پیش بینی کنم.

آیا به من جواب داد که چه سرمایه گذاری کنم ، چه زمانی و چقدر؟نه واقعاً ، اما اگر به دنبال پاسخ های آسان هستید ، در مسیری روشن برای از دست دادن پول هستید. در عوض ، من می توانم با استفاده از فیلتر اهمیت ، مهمترین اطلاعات را با چند کلیک انتخاب کنم.

فیلتر اهمیت ، پست هایی را که تأثیرگذارترین آنهاست ، به دلیل اینکه از نویسندگان با مخاطبان عظیمی تهیه می شوند ، نشان می دهد ، یا به این دلیل که در سایت های سرمایه گذاری با دسترسی زیاد ارسال می شوند. استفاده از این فیلتر به شما امکان می دهد تمام استاتیک اطراف عبارت جستجو شده خود را برش داده و واقعاً گوش خود را به زمین نگه دارید. برای یک شرکت دیگر در لیست من ، Wells Fargo (WFC) ، این پلتفرم توانست با یک کلیک اخبار را بیش از 30 برابر کند:

در شکار پالانتیر

پالانتیرسهام Memeمن تردید داشتم که آیا استفاده از آن به عنوان یک مطالعه موردی ایده خوبی خواهد بود ، زیرا طی دو هفته گذشته کاملاً بی ثبات بوده است. دیروز ، هرچند (7 دسامبر) Palantir به دنبال قراردادهای دولت FDA / یونان ، بیش از 21 ٪ افزایش یافته بود. بیانیه رسمی Palantir در مورد آن معاملات در ساعت 9 صبح 8 دسامبر منتشر شد ، اما رسانه ها به سرعت بادی خبر را گرفتند و واکنش بازار تقریباً فوری بود.

در اینجا چند نمونه از نخستین ذکر Palantir از آن روز آورده شده است که Brand24 توانست به لطف فیلتر اهمیت برای من پیدا کند و به سرعت ارائه می دهد:

print screen showing mentions about Palantir

[سلب مسئولیت: منطقه زمانی پیش فرض برای Brand24 PST است ، از این رو زمان ذکر ها در 6 دسامبر در برخی موارد ظاهر می شود]

یکی از ذکرهایی که پیدا کردم حتی قبل از انتشار بلومبرگ مقاله خود را منتشر کرد که رشد بیشتر پالانتیر را تسریع می کند:

print screen of a tweet about Palantir

آیا می توانم با رسانه های خبری سنتی در مورد آن بیاموزم؟مطمئناً ، اما پیدا کردن این اطلاعات در طوفان اخبار دیگر زمان می برد و موشک با برچسب Palantir روی آن منتظر کسی نبود.

آیا من از این فرصت استفاده کردم و +21 درصد از ورودی خود را به خانه بردم؟کاش من داشتم ، اما حقیقت گفته می شود ، من کمی زودتر از آن استفاده کردم. امیدوارم تجربه شجاعت بیشتری به من بدهد. با این حال ، من موفق شده ام در یک روز یک کمی منصفانه بسازم.

برای طوفان

زاویه دیگر استفاده از گوش دادن اجتماعی در تجارت شما این است که تغییرات بزرگی اثری از آن باقی می گذارد. در صورت ذکر یک شرکت با یک نام قابل توجه ، ممکن است خود را به عنوان یک افزایش در تعداد کلی ذکرها یا سنبله در دسترسی اجتماعی نشان دهد.

هر زمان که چنین اتفاقی بیفتد ، یک ایمیل از Brand24 دریافت خواهید کرد ، و به همان اندازه نزدیک به زمان واقعی امکان پذیر است.

اگر در طولانی مدت و روز تجارت شما فنجان چای شما نیست ، این روش نظارت بر رسانه به شما امکان می دهد بدون اینکه یک دقیقه در پانل سکو بگذرید ، انگشت خود را روی نبض نگه دارید.

مارتا

مدیر محتوا در Brand24. خواننده مشتاق و نانوایی آماتور. پرشور در مورد کوه ها ، مسافرت ها و جاز.





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: